בעיה אמיתית, אבל עדיין לא בוערת אצלנו

בזמן האחרון הופיעו די הרבה מאמרונים מעניינים בבלוג הקבוצתי Techlearning blog. זה לא צריך להפתיע, בהתחשב בעובדה שמספר אנשים חכמים, בעלי נסיון רב, כותבים לבלוג הזה. אבל המאמרון של סטיב דמבו שהתפרסם שם אתמול מעניין במיוחד מפני שאפשר לחשוב שיש בו מידה לא קטנה של גול עצמי. דמבו כותב:

I was asked by a teacher the other day how I continued to find new tools and technologies that can be used for education. She didn’t believe me when I told her that I learned about most sites through fortune cookies, so I confessed the truth.

I don’t just read educational blogs.

הנימוק של דמבו להמנעות הזאת די משכנע:

I generally agree with what most people have to say on those blogs. I have a vast amount in common with my fellow EduBloggers, and while reading what they have to say is comforting and affirming, it doesn’t always challenge my current thinking and ideas.

במשך חלק נכבד משנת הלימודים שמתקרבת לסיומה ניסיתי לדרבן לא מעט מורים להקדיש זמן לקריאת בלוגים חינוכיים (וגם לכתוב בלוגים בעצמם, אבל זה כבר סיפור אחר). ההצלחות שלי היו די מצומצמות. אני משוכנע שזה לא היה מפני שהמורים שאיתם נפגשתי היו עסוקים בקליטת רעיונות ממקורות שנמצאים מחוץ לתחומי העניין שלהם. אשמח לגלות שהם קוראים בלוגים, אבל לא של מורים אחרים, אבל ספק אם כך מצב הדברים.

נכון לשנת הלימודים הזאת, אנחנו עוד רחוקים ממצב שבו הקריאה בבלוגים תהיה תרגיל מיותר בחיזוק הדעות שכבר קיימות אצלנו בנוגע לשילוב של טכנולוגיות שונות בתהליך הלמידה, דעות שהן מקובלות במרחב החינוכי הרחב. אני דווקא מייחל ליום שבו הבעיה האמיתית שדמבו מתאר תהיה בעיה שמציקה גם לנו כאן בארץ. נכון להיום, יש בטענה של דמבו יותר מאשר רק גרעין קטן של אמת, אבל לצערי, בארץ אנחנו עוד רחוקים ממצב שבו זה צריך להדאיג אותנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *