האם כדאי שלמורים יהיו חשבונות ב-MySpace?

אתרים אישיים, אם בסגנון המסורתי של אתר סטטי, אם כבלוג, או כחשבון אישי בפלטפורמה כמו MySpace הפך מזמן לתופעה מקובלת – גם אצל צעירים וגם אצל מבוגרים. מן הסתם, לא מעט מבוגרים הם גם מורים, ולכן סביר מאד להניח שלא מעט מורים כותבים בלוגים ומטפחים את החשבונות שלהם ב-MySpace. אבל מה עליהם לפרסם, ואולי יותר לעניין, לא לפרסם, באתרים האלה? אני מודה, אינני יודע. למורה הזכות להיות אדם פרטי, ולנהל את החיים שלו מחוץ לכיתה בלי לחשוש שבוחנים אותו. אבל בימינו, בוחנים אותנו לא רק אם רואים אותנו בבתי קפה על מישהי, אלא דרך האתרים שלנו. למורה במדינת רוד אילנד, זה עלה לו במשרה שלו. במאמר באתר של תחנת חדשות במדינת רוד אילנד אנחנו קוראים:

Until last month, John Bush, 52, was a physical education teacher at Landrum. According to St. Johns County School Board’s attorney, Bush was terminated after the school superintendent saw an inappropriate photograph and some text messages on Bush’s social networking Web page.

School officials conceded that the online content was not pornographic, but contained information parents would not want their children to know about their teacher.

המורה עצמו מציין שלדעתו אנשים חדרו לתוך החשבון שלו לפרסמו כמה דברים שהוא הוריד ברגע שהוא גילה אותם. אבל בהתחשב בעובדה שבמחוז הספציפי הזה, ההגדרה של “מידע לא הולם” נמצאת, כנראה, בידי המפקחים, חבלה באתר על ידי גורמים חיצוניים איננה הבעיה המרכזית.

באתר של אותה תחנת חדשות בו נמצאת הידיעה הזאת, הקוראים התבקשו להביע את דעתם. מעל 900 אנשים הצביעו, ורק כ-7% היו בדעה שיש לפטר את המורה. כמעט 60% חשבו שהמפקח היה צריך לבקש שהוא יוריד את המידע הלא הולם, ושליש טענו שלמורה יש הזכות לנהל אתר ולפרסם בו מה שהוא רוצה.

בינתיים, המורה עוד מערער על הפיטורין, ואם אפשר להסיק מסקנה כלשהי מכל הפרשה, היא שכאשר מלמדים על הסכנות ברשת ועל התנהגות נאותה בה, כדי שלא רק התלמידים ישתתפו בשיעורים האלה, אלא גם המורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *