האם יש לנו צורך ב-Digg במרחב החינוכי?

אתר ההמלצות הפופולרי Digg רשמה הצלחה מרשימה לפני שבוע. גם בעיתונות הכללית, וגם בבלוגים הטכנולוגיים מדווחים לנו שהאתר דיווח על התפטרותו של שר ההגנה האמריקני, דיק צ’ייני, דקות ספורות אחרי שהידיעה ראתה אור דרך האסוסיאיטד פרס (AP). מאמר של קייט גרין בבלוג של Technology Review מספר שהידיעה היתה ב-Digg שלוש דקות אחרי הדיווח ב-AP, וארבע דקות לאחר מכן היא היתה בדף הראשי שלו. מדובר ביותר מרבע שעה לפני שהידיעה הופיעה בחדשות גוגל:

According to Digg founder Kevin Rose, the Rumsfeld news was submitted to Digg three minutes after the Associated Press released it; four minutes later, the story had acquired enough “diggs” to jump to the front page of the site. The speed at which the Rumsfeld news–a quick read at only two sentences–was promoted to the front page of Digg “broke a record,” said Rose last week at the Web 2.0 Summit in San Francisco.

אכן, הישג מרשים, אם כי, נדמה לי שצריכים לשאול “אז מה?”. איזה יתרון הושג בכך שמישהו קרא את הידיעה מספר דקות לפני שיתר העולם שמע עליה? האם מישהו הרוויח מזה שהידיעה הגיעה לאוזניו כל כך מהר? סביר להניח שמעבר לגאווה הנובעת מכך ש-“אני ידעתי קודם”, זה באמת לא משנה.

זאת ועוד: בחינוך אין חשיבות גדולה בלהיות הראשון לדעת משהו. החשיבות היא בלהבין, להיות מסוגל להשתמש במה שאתה יודע כדי לפתור בעיה, כדי להבין תמונה רחבה יותר. האנשים שמפרסמים ידיעות ב-Digg זוכים להערכה של קהילת Digg על הזריזות ועל כמות הידיעות שהם מביאים שהופכות להיות פופולריות. כל זה טוב ויפה, אבל זה גם מסביר למה לכלי כמו Digg אין חשיבות גדולה בסביבה החינוכית. פשוט אין התאמה בין דרך הפעולה של קהילת Digg לבין החינוך.

תגובה אחת בנושא “האם יש לנו צורך ב-Digg במרחב החינוכי?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *