תמיד נעים לשמוע מישהו עם קבלות אומר את זה

מספר די רב של בלוגרים התייחסו השבוע לכתבה על נאום של ג’ון סילי בראון ב-MIT בשבוע לפני-כן (Futurist: To Fix Education, Think Web 2.0). חיפוש בבלוגים על הכתבה העלה בערך 130 התייחסויות. ג’ון סילי בראון הוא, ללא ספק, אחד האנשים החשובים בתחום שילוב המחשב בתהליכי חשיבה ולמידה. בין יתר התארים שלו, הוא היה המדען הראשי של Xerox-Park. לכן, יש בהחלט סיבות להקשיב למה שיש לו להגיד. בנאום, בין היתר, הוא אמר:

With every new piece of technology, to make this technology work, you have to change your teaching practices. Part of it is (thinking about) how to go from sage on the stage to being a real mentor.

במאמר מדווחים שסילי בראון ציין ש:

The evolution of the Internet can facilitate this approach. Web 2.0 tools, such as wikis and blogs, make information sharing and content creation easier.

קשה לא להסכים איתו, ובכל זאת, קשה גם לא להרגיש קצת נבוך בקריאת האמירות האלו. הרי, לא רק אין חדש בדברים שנאמרים כאן – הם אפילו כבר די נדושים. חלק מהבלוגרים שמגיבים לדבריו מגיבים בהתרגשות – הנה הוגה בעל שם שחושב כמונו, הם אומרים. ממש סיבה לחגוג! לעומתם, יש אחרים שציינים שבעצם קהילת האינטרנט בחינוך אומרת וכותבת את אותם הדברים כבר מספר שנים.

אי אפשר להתלונן כאשר מישהו עם קבלות כמו ג’ון סילי בראון אומר דברים כאלה, אבל אולי זה מצביע על חוסר בטחון עצמי בקהילת האינטרנט בחינוך כאשר רבים כל כך מאיתנו ממהרים לצטט מפיו דברים שהם עצמם כתבו כבר מספר פעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *