להכנס לראש הנכון

במשך החודשיים של חופשת הקיץ הרשיתי לעצמי לכתוב קצת פחות ולקרוא קצת יותר … אפילו מאמרים וספרים שאינם קשורים (לפחות באופן ישיר) לתקשוב בחינוך. למען האמת, במשך הקיץ גם צפיתי ביותר טלוויזיה מאשר בדרך כלל, ואפילו שיחקתי קצת בכמה משחקי מחשב, אם כי לא הצלחתי לצלול לתוך האפשרויות הלימודיות של מספר משחקים כפי שקיוויתי שאעשה. במקום זה, פשוט שיחקתי לשם הבידור, וכדי להעביר קצת זמן בנעימים. היו גם מספר משימות הקשורות לפרנסה העסיקו אותי במשך הקיץ, אבל גם באלו הטיפול היה איטי יותר, והתפוקה מצומצמת יותר, מאשר בשנת הלימודים. מה לעשות – בקיץ מותר. יש כאלה שאפילו יגידו שבקיץ חייבים.

אבל פתיחת שנת הלימודים ממש בפתח, וצריכים לחזור לשקדנות ולרצינות. לא תמיד קל לעשות זאת, אבל מאמרון חדש של טרי פרידמן מסייע להתכונן כראוי ולהכנס לראש הנכון. פרידמן סוקר מספר מקרים מהעבר בהם הוא ניסה ליצור אווירה לימודית חיובית בכיתה. הוא כותב, לדוגמה, על קובץ קול שהוא הטמין תחת צלמית מפתה בשולחן העבודה של אחד המחשבים בכיתה בו הוא לימד. כאשר תלמיד הקליק על הצלמית הושמעה הקריאה: “תפסיק עם זה ותחזור לעבוד!”.

פרידמן מסביר שקצת הומור וטיפת קלות ראש מסייעים ביצירת אווירה לימודית חיובית ופוריה. הוא מדגיש שמקומות עבודה בריאים ויעילים אינם אפורים ומשעממים, אלא סביבות שמאפשרים קצת בידור והנאה:

My aim was to try to replicate a workplace environment, in the sense that in a normal, healthy work environment people work, have a bit of a break, exchange some banter, and get on with their work. Why should school be any different?
ועם פתיחת שנת הלימודים החדשה אפשר לקוות שכך יהיה גם בבתי הספר.

3 תגובות בנושא “להכנס לראש הנכון”

  1. קשים.. קשים חייו של מר פרידמן שצריך ממש לטרוח על מנת לייצר בידור.
    (להקליט את עצמו, למצוא אייקון מתאים ולחכות במתח שמישהו יקליק עליו)

    רוצה דוגמא לבידור ללא מאמץ ? בחדר הכיתה בו אלמד (בעיר קטנה אי שם בין חדרה לגדרה) ישנו ברקו ממותקן לתקרה. אין בכיתה מחשב, אין אינטרנט ואין וודאות שהמסך החשמלי התלוי על הקיר פועל.

    שנת עשייה פוריה !

    איריס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *