מדבריהם של אחרים וטובים

לא פעם הבעתי את החשש שגודלה היחסית קטן של קהילת העוסקים באינטרנט בחינוך בישראל, והעובדה שכמעט כולם מכירים זה את זה, מעמידים בסימן שאלה הכדאיות של פתיחת בלוגים בנושא (כולל בלוג זה). במרחב עצום כמו העולם של דוברי אנגלית, בלוגים הם דרך נהדרת לעודד חשיבה משותפת. לא ברור שכך הדבר גם אצלנו. ובכל זאת, יש טעם לנסות, ולשמחתי יש אחרים שאכן מנסים. שרון גרינברג משולב בעשייה של האינטרנט בחינוך ממש מההתחלה, ובבלוג שלו הוא מתייחס לשאלות דומות לאלו שעולות כאן.

במאמרון מתחילת החודש שרון מדווח על כנס “העיר” לחינוך. הוא מביא מדבריו של גבי סלומון הגורס שפעם אחר פעם אנחנו נעמדים מול העובדה שהמחשב איננו מחולל את השינוי בחינוך שלו ייחלנו. (שרון גם מביא קישור לראיון עם סלומון, בו הוא מרחיב על הטענות שלו.)

לא אני זה שייכנס לויכוח עם גבי סלומון – לא רק מפני שהוא חד לשון וחריף מחשבה, אלא גם מפני שהוא בעל שורה מרשימה ביותר של קבלות בשדה החינוך. אבל בכל זאת, מותר לציין שכאן הוא פורץ לדלת פתוחה. מההכרות הקרובה שלי עם הרבה מהעוסקים בשילוב המחשב והאינטרנט בתהליך הלמידה אני יכול לקבוע שמעטים מאד חושבים שדי להזרים מחשבים לתוך בתי הספר כדי שנראה הישגים. זאת ועוד, רבים מאלה שפועלים בתחום משוכנעים שהלמידה משולבת האינטרנט צריכה לשאוף למטרה שונה מאשר שיפור ההישגים בבחינות בגרות. ולכן, אין טעם להתווכח עם גבי סלומון, אבל לא מזיק להזכיר שביקורת דומה, ומבפנים, לא רק נשמעת, אלא גם משמשת בסיס לנסיון לחולל שינויים.

תגובה אחת בנושא “מדבריהם של אחרים וטובים”

  1. שלוםשמי אשר עידןקראתי את התיחסותך לגבי סלומוןאתה צודק במיוחד במה שנוגע לעניין בחינות הבגרות. לבדוק באמצעות ציוני בגרות את הצלחת האינטרנט בחינוך, זה אדיוטי כמו לבדוק באמצעות נהיגה בסוס את הצלחת מטוס הסילון בתחבורה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *