“מחוברים תדיר” כבר אמרנו?

אני מניח שהדוח “Surveying the Digital Future” של מרכז אננברג באוניברסיטה USC זכה לכיסוי על מספר לא קטן של בלוגים. אני, אחרי כמה ימים של ניתוק-למחצה מהבלוגים הרבים שאותם אני משתדל לקרוא, קראתי עליו לראשונה בבלוג של אנדי קרבין learning.now.

הדוח הזה מתפרסם מדי שנה, וזאת השנה השישית שלו. שמונה העמודים שסוקרים את הדוח מלאים בנתונים שמראים לנו, בצורה די משכנעת, שבמקום סימן השאלה שבכותרת הדוח: Online World As Important to Internet Users as Real World? אפשר היה להשתמש בסימן קריאה. מדווחים לנו לא רק על פעילויות רבות שמבוצעות אונליין מידי יום, אלא גם (וכבר בפיסקה השנייה לדוח):

Large numbers of Internet users hold such strong views about their online communities that they compare the value of their online world to their real-world communities.

הנתונים, וגם הפרשנות, אינם צריכים להפתיע. מדובר במגמה די ברורה – לפחות לאלה מאיתנו שממש חיים בתוך העולם המתוקשב. ובכל זאת, יש כאן (שוב) איתות מאד ברור למערכת החינוכית: כבר לא מדובר ב-“הבה נגלוש קצת כדי למצוא מידע”, אלא במשהו עמוק ומושרש הרבה יותר. עבור חלק משמעותי מהנוער של היום (ומדובר בחלק שממשיך לגדול), השימוש ברשת האינטרנט, והשהות בה, הם ממש מובנים מאליהם. נכון, אין זה אומר שאותו שימוש תמיד משמעותי או לימודי, או אפילו כדאי, אבל כבר אין ספק שהוא אמיתי ביותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *