בשביל הערה כזאת, כדאי לחזור למאמר!

לפני חודש התייחסתי כאן למאמר בניו יורק טיימס שעסק באי-הצלחתן של תוכניות לשילוב מחשבים ניידים לתוך בתי ספר. ציינתי אז שאותה הצלחה או אי-הצלחה תלוייה יותר באווירה הכללית בבית הספר מאשר בטכנולוגיה עצמה.

היום מצאתי התייחסות של אלן נובמבר לאותו מאמר. נובמבר מוכר מאד בתחום שילוב טכנולוגיות בלמידה, אבל אינני מרבה לבקר באותם אתרים בהם הוא כותב. אולי בגלל זה פספסתי את ההתייחסות שלו למאמר, התייחסות שהתפרסמה רק מספר ימים אחרי מה שאני כתבתי.

מוזר בעיני שנתקלתי בציטטה של נובמבר רק היום, למרות שהוא כנראה היה מסומן בקורא ה-RSS שלי כבר מספר שבועות. אין לי הסבר לכך, אלא שהדבר כנראה פשוט נשמט ממני. כך או כך, מצאתי קישור לקטע של נובמבר דרך הבלוג של ג’יי פפמן, שאת הבלוג שלו אני כן קורא. פפמן קישר לבלוג של סקוט מקלוד, בלוגר מאד מקובל, אבל לא בין אלה שאחריהם אני עוקב. (מכל זה אפשר להבין ש-“בשם אומרו” די חשוב לי, אבל זה כמובן סיפור אחר. הרי בסופו של דבר, הגעתי לקטע של נובמבר, וזה מש שחשוב כאן.) נובמבר הגיב למאמר בניו יורק טיימס בטענה מעניינת, וגם משכנעת:

First of all we should never call any program a “Laptop Program”. We certainly do not have pencil and paper programs. As soon as a school or district places the focus on the technology I believe it is doomed to fail. The real work is not adding technology to our industrial school design, but reengineering the culture of teaching and learning.

מה אני יכול להגיד! הלוואי וכך אני ניסחתי את הדברים.

תגובה אחת בנושא “בשביל הערה כזאת, כדאי לחזור למאמר!”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *