הוכחה (לא כל כך נחוצה) שהדרך נכונה

כתבת השער של גליון השבוע של השבועון טיים נושאת את הכותרת המושכת “How to Bring Our Schools Out of the 20th Century” (כדי לקרוא את המאמר ללא תשלום, יש צורך לצפות קודם בפרסומת קצרה). כצפוי, בלוגרים רבים שכותבים על חינוך מתייחסים אל הכתבה מקשרים אליה.

טיים הוא אחד השבועונים הנקראים ביותר בארה”ב, והכתבה בהחלט טובה – היא מדגישה את הצורך בגישה של חקר, ושל רב-תחומיות בלמידה. גם המחשב ואוריינות מידעית (טוב, אצלנו קוראים לזה “מידענות”) זוכים למקום של כבוד ברשימת המיומנויות הדרושות כדי שהתלמידים של היום יוכלו לתפקד בעולם של מחר. זאת ועוד – קשה לבוא בביקורת כלפי כתבה שיש בה הסיפור הבא:

Learn the names of all the rivers in South America. That was the assignment given to Deborah Stipek’s daughter Meredith in school, and her mom, who’s dean of the Stanford University School of Education, was not impressed. “That’s silly,” Stipek told her daughter. “Tell your teacher that if you need to know anything besides the Amazon, you can look it up on Google.”

אז כאשר שבועון כמו טיים, המזוהה כל כך עם מיינסטרים, כאילו מאמץ את הטענות שלך, אסור להתלונן. הרי יש כאן, בעצם, הוכחה שכל מה שאתה טוען כבר זמן רב אכן נכון. והרושם שמתקבל מהתגובות לכתבה בבלוגים השונים הוא אכן ברוח של “הגענו”, “מכירים בנו”.

התחושה הזאת מוצדקת, אבל בכל זאת, קשה לא להרגיש קצת אי-נוחות. האם אנחנו כל כך חסרי בטחון בדעות שלנו שאנחנו זקוקים למאמר בטיים כדי שנשתכנע שהדרך באמת נכונה? אני מניח שלא מעט מורים שרוצים לשכנע את המנהלים שלהם לאפשר להם להתנסות בבלוגים בכיתה ישמחו להגיש להם את הכתבה הזאת, וזה בהחלט לא יכול להזיק. אבל בעוד שבוע לטיים תהיה כתבת שער חדשה, ואנחנו נצטרך להמשיך במלאכה בלי הזרקורים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *