לא על התקשוב לבדו

חוברת חדשה של ה-Educause Learning Initiative בשם Ensuring the Net Generation is Net Savvy פותחת בקביעת עובדה חשובה מאד. בתקציר של החוברת, המתפרסת על 19 עמודים מודפסים ומכילה מעל 60 מראי מקומות, כותבים:

Although the current generation of students may have never known life without the Internet, they are not necessarily “net savvy.”

יש כאן קביעה מאד חשובה, קביעה שלעתים קרובות מדי הולכת לאיבוד בלהט הרדיפה אחרי כלים חדשים. לאור זה, הופעת החוברת הזאת בהחלט מבורכת. אבל קשה למי שצולל לתוך דפיה לא לקבל תחושה של דיז’ה וו. למרות שהחוברת מקנה קריאה מאד מעניינת, קשה למצוא בה שום דבר שלא נכתב לפני עשור. נוצר מצב שבו כלים חדשים מופיעים בקצב מסחרר, ועוד ועוד אנשים משתמשים בהם יותר ויותר, ומגיל יותר ויותר צעיר. אבל מעבר להדגיש, שוב ושוב, את הצורך ברכישת מיומנויות מורכבות של טיפול במידע, אין כל כך מה להגיד.

לאור זה מעניין לציין שאחד מוותיקי התחום הזה, ג’יימי מקנזי, פירסם החודש מאמר חדש. אבל גם כאן, למרות השם הנפלא של המאמר – Managing the Poverty of Abundance – מתקבל הרושם שמקנזי חוזר על עצמו. אין זה אומר שאין הוא מעלה נקודות חשובות ביותר, אפילו אמיתית נצחיות. אבל קשה לא לקבל את הרושם שאנחנו דורכים במקום. והמצב הולך ומחמיר מפני שהכלים שעומדים לרשותנו כל כך נפוצים וכל כך קלים (לכאורה) לשימוש.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *